ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazza a GREENCAR 2010 Kft. (székhelye: 8600 Siófok, Vak Bottyán utca 32. adószám: 22718853-1-14), mint szolgáltató („Szolgáltató”) által üzemeltetett ViktoriaShoe Shop(https://www.victoriashoes.hu/) webáruház („Webáruház”) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeit, melyek a webáruházon keresztüli szerződéskötések esetében érvényesek. Jelen általános szerződési feltételek szövege letölthető számítógépre vagy más adathordozóra illetve kinyomtatható.
- Általános Információk
A szolgáltató neve: GREENCAR 2010 Korlátolt Felelősségű Társaság
A szolgáltató székhelye: 8600 Siófok, Vak Bottyán utca 32.
Nyilvántartó hatóság neve (cégbíróság): Kaposvári Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszáma: 14-09-310405
Adószáma: 22718853-1-14
A szolgáltató elektronikus levelezési címe: info@victoriashoes.hu
A szolgáltató telefonszámai: +36305666695
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-134945/2017
Engedély száma:
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai: SiteGround, Chicago
A Webáruházban való vásárlás esetén a termékek eladója („Eladó”) minden termék esetében a Szolgáltató. A Webáruházban minden nagykorú, cselekvőképes személy vásárolhat, aki elfogadja jelen ÁSZF-et és azt magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.
A Szolgáltató gondosan és folyamatosan ellenőrzi a Webáruházban lévő termékek árait, azonban fenntartja magának a jogot bármely nyilvánvaló tévedés, számítási, szerkesztési illetve technikai hiba miatt megjelenő hibás ár/árak módosítására, valamint olyan árváltoztatásra, amelyet jogszabály módosítás indokol. A Webáruház működtetésével kapcsolatos esetleges technikai problémákból adódó, egyértelműen tévesen megjelent árakért a Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy minőségi vagy egyéb problémából adódóan egyes termékek forgalmazását megszüntesse.
Jelen ÁSZF tartalma érvényes: 2017.12.14-től visszavonásig. Vásárlás esetére kizárólag az alábbi általános szerződési feltételeknek a www.viktoria-shoeshop.hu honlapon közzétett, a rendelés időpontjában a honlapon található változata érvényes. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy jelen ÁSZF-et minden előzetes értesítés nélkül módosítsa, illetve hatályon kívül helyezze, melyet honlapján közzétesz.
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
A megrendelések leadása a webáruházban elektronikus úton lehetséges.
A webáruházban a termékek kapcsán feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, azok csupán felhívás(ok) ajánlattételre. Az ajánlatot jelen szerződés szerint a fogyasztó teszi, amennyiben jelzi vételi, megrendelési szándékát Szolgáltató felé. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor fogyasztó ajánlatát a Szolgáltató visszaigazolja.
A webáruházban megvásárolható termékek árai magyar forintban kerülnek meghatározásra,minden esetben 1 darab (lábbeli esetében: pár) termékre vonatkoznak és a törvényes mértékű általános forgalmi adót tartalmazzák. A webáruházban található árak a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek.
- Regisztráció
A webáruházban történő rendelés leadásához nem szükséges regisztráció, mely esetben a fizetéshez/szállításhoz szükséges adatokat a vásárlási folyamat végén kell csak megadni.
Amennyiben a vásárló regisztrálni kíván azt honlapon lévő ’Regisztráció’ pontra kattintva, a kért adatok megadásával teheti meg. A kért adatok megadása és jóváhagyása után, a vásárló által megadott e-mail címre a Szolgáltató visszaigazoló e-mailt küld, melyben megerősíti a regisztráció megtörténtét és egyidejűleg tájékoztatást nyújt, hogy a vásárló hol tudja a későbbiekben megváltoztatni a regisztrációkor megadott adatait. A regisztráció megtörténte után a vásárló a regisztrációkor megadott e-mail címével és jelszavával tud belépni a Szolgáltató webáruházába.
Regisztrált vásárlónak belépést követően lehetősége van: Fiókadatok megváltoztatására (személyes és címadatok módosítása, jelszó módosítása), Korábbi rendelései megtekintésére, illetve a hírlevél szolgáltatás beállításainak megváltoztatására.
- Vásárlás
A megrendelések leadása a Webáruházban kizárólag a www.viktoria-shoeshop.hu weboldalon keresztül lehetséges. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a felhasználók részére az általuk megadott e-mailcímre.
A megvásárolni kívánt termékek jellemzőit a Vevő az adott termék mellett elhelyezett termékleírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, a szolgáltató e-mail elérhetőségén kaphat részletes felvilágosítást.
A termékek vételára a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t és minden esetben 1 darab (lábbeli esetén: 1 pár) termékre vonatkozik.
Vásárlás lépései
A Vevő a kiválasztott terméke(ke)t a ’Kosárba’ vagy ’Kosárba rakom’ gombra kattintva gyűjtheti össze. A Kosár tartalmának módosítása illetve törlése a rendelés leadása előtt korlátlanul lehetséges. A Kosár tartalmához a kiszállítás díja automatikusan hozzáadódik, amennyiben nem éri el a végösszeg a 24.000 Ft-os értékhatárt.
A kosár tartalmának megjelenítése során a vásárló megtekintheti az általa kiválasztott termékeket, módosíthatja a kosár tartalmát, információt kap kosárban szereplő termékek értékéről, várható szállítási díjról valamint megadhatja a vásárlás során beváltani kívánt kupon kódját. A ’Tovább a pénztárhoz’ gombra kattintva a vásárló a Pénztár oldalra jut, ahol az Adatok megadása pontnál megadhatja (regisztrált vásárló esetében kiválaszthatja) a következőket: személyes adatok, számlázási cím, szállítási cím, és kiválaszthatja a szállítási módot, fizetési módot és végül a rendelés összesítése oldalon ellenőrizheti a végleges rendelést annak elküldése előtt. A vásárlás lezárása a kosár tartalmának és az Általános Szerződési Feltételeknek az elfogadásával (kipipálásával) valamint a ’Megrendelés’ gombra kattintással történik.
A vásárló által kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata akkor minősül a Szolgáltatóval közölt ajánlatnak, amikor az online rendelés során a vásárló az ott kért adatokat megadta és a rákattint a ’Megrendelés’ gombra. Fenti gomb megnyomásával a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, mely a webáruház felületén is látható.
A Vásárlás lépései során a Vásárlónak mindvégig lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, melyet a beírt hibás adatok javításával, törlésével, vagy a böngésző ’vissza’ gombjának megnyomása után az adatbevitel megismétlésével tud megtenni. Amennyiben a vásárló webáruházon keresztül történő vásárlása során megadott adatok elektronikus rögzítésére hibásan kerül sor, annak kijavítását a vásárló a Szolgáltató részére történő e-mail küldésével kérheti.
A vásárló rendelésének elküldését követően, a Szolgáltató e-mail üzenetet küld a vásárló részére, amelyben visszaigazolja, hogy megkapta a rendelést és felsorolja annak részleteit (kézhezvétel igazolása). A Szolgáltató köteles a vásárló megrendeléseit 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben a 48 órás visszaigazolási kötelezettség ideje alatt a vásárló nem kapott értesítést, megszűnik az ajánlati kötöttsége.
A jelen 4. pontban foglaltak szerinti módon létrejött megrendelés interneten kötött, de nem írásba foglalt szerződésnek minősül, melynek tartalma archiválásra kerül és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. A szerződés nyelve: magyar.
A regisztrált vásárló az adott és még nem teljesített rendelése státuszát a „Fiókom” menüpontban a „Rendeléseim” pontban követheti nyomon.
- Fizetés és számlázás
A Szolgáltató webáruházában a vásárlás utánvétes fizetéssel, előre utalással és bankkártyával lehetséges OTP SIMPLEPAY-en keresztül (ld. 5.1).
Utánvétes rendelés esetén: A Vevő a megrendelés teljes összegét a terméket kiszállító futárszolgálat munkatársának fizeti meg. Mivel a futárszolgálat csak készpénzt fogad el, így az átvételnél nincs lehetőség a vásárlási utalványok, egyéb kedvezmények beváltására.
A Szolgáltató minden vásárlásról ÁFÁ-s számlát állít ki, mely tartalmazza a termékre vonatkozó adatokat (cikkszámát, az ÁFA kulcsot, az ÁFA értékét, a termék megnevezését, a nettó egységárát, a mennyiséget, a bruttó értéket), a Szolgáltató, mint Eladó és a Vevő adatait, a fizetésre vonatkozó adatokat és a kiszállítás költségét.
5.1 Bankkártyás fizetés – OTP SIMPLEPAY
2015. novembere óta elérhető a SimplePay online bankkártyás fizetési rendszer az e-kereskedők számára. A szolgáltatás révén az online kártyás fizetési mód többletszolgáltatásokkal bővített variációját ismerhetik meg és vehetik igénybe az internetes vásárlók és kereskedők.
Az OTP Mobil Kft. által fejlesztett és működtetett SimplePay online bankkártyás fizetési rendszer gördülékeny csatlakozást és kulcsrakész, sokoldalú platformot kínál.
5.2 Bankkártyás fizetés – OTP SIMPLEPAY – adattovábbítási nyilatkozatot
Tudomásul veszem, hogy a(z) GREENCAR 2010 Kft. (székhelye: 8600 Siófok, Vak Bottyán utca 32.) adatkezelő által a(z)
https://www.victoriashoes.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes
adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az
adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a
SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
http://simplepay.hu/vasarlo-aff
- Kiszállítás
A Szolgáltató a megrendelt termékek házhoz szállítását csak Magyarország területén belül vállalja.
A Szolgáltató webáruházából történő megrendelést Magyarország területére a GLS futárszolgálat szállítja házhoz, a megrendelés során megadott magyarországi szállítási címre.
A kiszállítás díja a Vevőt terheli, melyek a következők:
Szállítási díjak Magyarországon belül:
- 999 Ft- tól a vállasztott szállítmányozó aktuális árai szerint!
- 30 000 Ft értékű vásárlás felett a szállítási költség 10kg-ig díjmentes!
Az utánvét kezelési költsége: 700 Ft
Az árak az ÁFA-t tartalmazzák
Amennyiben a rendelésen több termék szerepel, akkor a Vevővel történt egyeztetést követően a kiszállítás több részletben is történhet.
- A megrendelt termékek átvétele, az árucikkek cseréje
A megrendelés teljesítése során a termék(ek) kiszállítása hétköznapokon 8:00 és 16:00 óra között történik. Amennyiben a kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, erről a szállító értesítést hagy, majd egy új alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására. A Vevő által a kiszállítással kapcsolatban megadott további információkat (pl.: a kiszállítás körülményeiről vagy egyéb feltételeiről) minden esetben átadjuk a futárszolgálatnak, de nem tudjuk ellenőrizni illetve garantálni, hogy a kézbesítő cég figyelembe veszi azokat.
Amennyiben a kiszállítás második alkalommal sem sikeres, a csomagot a futárszolgálat a Szolgáltató részére visszaszállítja és a Szolgáltató a megrendelést törli. Ugyanazon felhasználó újbóli megrendelése esetén a Szolgáltató jogosult az előző (törölt) megrendelés szállítási költségét az újabb kiszállítással egyidejűleg ismételten felszámítani.
A Vevő köteles az átvételt követően mihamarabb a csomagot tételesen ellenőrizni, valamint meggyőződni arról, hogy a számlán szereplő tételek a valóságban megegyeznek a megrendelt, és kiszállított termékekkel. Ha ezzel kapcsolatban bármilyen probléma felmerülne, javasoljuk, hogy a vásárló lehetőség szerint késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (sales@victoriashoes.hu) a hiba elhárítása érdekében.
Abban az esetben, ha a megrendelt termék hibás, és a hiba bizonyíthatóan az áru átvételét megelőzően keletkezett, vagy a termék bizonyíthatóan a szállítás során megsérült, azt a Vevőnek az átvételt követően haladéktalanul jeleznie kell a Szolgáltatónál e-mail-ben (sales@victoriashoes.hu) illetve telefonon(+36305666695) lehetőség szerint a hibát igazoló fénykép megküldésével. Amennyiben ez megtörténik, abban az esetben a hibás terméket a Vevő választása szerint a Szolgáltató 14 munkanapon belül díjmentesen kicseréli, illetve ilyen esetben a szerződétől elállásra is lehetőség van.
Amennyiben a megrendelt termékvalamilyen okból (pl.: mérete) nem megfelelő, azt a Szolgáltató kizárólag az átvételt követő 14 napon belül cseréli. A csere kizárólag postázással vagy futárszolgálattal valósulhat meg. Postázás esetén a vásárlónak jeleznie kell csere szándékát a Szolgáltató e-mail címén (sales@victoriashoes.hu), az új igényelt terméket (termékkóddal) vagy méretet feltüntetve. Ezután a csomagot a Szolgáltatócímére az alább található űrlappalegyütt postai úton illetve futárszolgálat útján kell visszajuttatni, majd a termék visszaérkezését követően a kiválasztott új terméketa szállítási díjak (futárszolgálat oda-vissza díja) megfizetése ellenében cseréljük és újra kiküldjük.Amennyiben cseretermékként olcsóbb terméket választ, abból adódó különbözetet banki utalással teljesítjük a Vevő által megadott bankszámlaszámra, amit a csereigény bejelentő nyilatkozaton szükséges feltüntetni, mely esetben a Szolgáltató jogosult a tranzakció díját a vásárlóra terhelni. Ha a cseretermék drágább, mint az eredetileg megrendelt termék, úgy a keletkezett különbözetet a kiszállítást végző futárnál kell kiegyenlíteni. Postai visszaküldés esetén, a visszaküldés költsége a vásárlót terheli.Kérjük használja a csereigény bejelentőt.
A Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles az árut cserélni. A csomagolás sérüléséből vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk költségei a Vevőt terhelik. Abban az esetben, ha a terméket a Vevő nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni vagy használatba vette, a Szolgáltató nem vállalja a termék cseréjét
- A vásárlástól való elállás joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet rendelkezései alapján a vásárló, az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól.Az elállási határidő kezdetének napja termék átvételét követő nap. Elállás esetén használhatja a mellékelt elállási nyilatkozatot.
A határidőn belül gyakorolt elállás a felek közti szerződés megszűnését eredményezi, mely alapján az átvett terméket és a megfizetett vételárat vissza kell szolgáltatni a másik félnek.Ha a vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket (lehetőleg eredeti, sértetlen állapotban) az elállási nyilatkozattal együtt haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni a Szolgáltató címére. A visszaszállítás költsége a Vevőt terheli a Szolgáltató nem köteles utánvétes visszaküldéseket átvételére.
A Szolgáltató a kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) lehetőleg eredeti csomagolásában visszaadott termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat visszafizetni. Amennyiben a termék a kipróbáláshoz feltétlen szükséges használatot meghaladó használat nyomait mutatja, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy az értékcsökkenés miatt arányos összeget visszatartson és a vételárat csak részben térítse vissza.A vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben a 14 naptári napon belüli elállás jogán visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Szolgáltató a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított legkésőbb 14 naptári napon belül visszautalja a vásárló részére az előzetesen megadott számlaszámra.
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a vásárlónak az elállás folytán visszajáró összeget, amíg a vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A termék visszaküldésének címe a Szolgáltató levelezési címe (8600 Siófok, Cseresznye u. 23.). A termék visszaküldésének költsége minden esetben a vásárlót terheli.
- Kellékszavatosság
A hatályos jogszabályok értelmében a vásárlót minőségi kifogás esetén kellékszavatossági jog illeti meg. Fogyasztó esetében a kellékszavatosság ideje 2 év, mely két részből áll:
- az első 6 hónapban vélelmezni kell, hogy a termék hibája már az értékesítéskor (gyártáskor) fennállt, így az Eladót terheli annak a bizonyítása, hogy a termék értékesítésekor hibás volt. Amennyiben az szükséges az Eladó költségén történik a termék vizsgálata
- a következő 18 hónapban a fogyasztót terheli – saját költségén – annak bizonyítása, hogy a termék hibája már értékesítéskor (gyártáskor) fennállt (pl.: szakvélemény készíttetésével).
A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.
Minőségi kifogás esetén a vásárló elsősorban a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A Szolgáltató,ha az igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára –a másik igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget okozna, akkor az eset összes körülményét mérlegelve a csereigény helyett választhatja a javítást.
Amennyiben a Szolgáltató a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy a Vásárló igényének nem tud megfelelő határidőben eleget tenni, úgy a Vásárló –egyeztetést követően– kijavíthatja, vagy kijavíttathatja a hibás terméket a Szolgáltató költségére. A szakszerűtlen javításból eredő károkért a Szolgáltató nem köteles felelősséget vállalni.
Ha az üzlet a javítást/kicserélést nem vállalta, vagy nem tudta teljesíteni, akkor a Vásárló – választása szerint – arányos árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől, tehát visszakérheti a termék vételárát.
Javítás esetén – a kicserélt/javított rész tekintetében – a szavatossági idő annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a Vásárló a terméket nem tudta használni. A kicserélt termék, vagy a termék egy kicserélt része tekintetében a szavatosság újraindul a kicserélést követően.
- Termékszavatosság
A vásárolt termék hibája esetén a vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy az e pont szerinti termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A vásárló termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termékszavatossági igény a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével a vásárló e jogosultságát elveszti.A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval illetve a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítani.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha az alábbiak közül egy fennállását bizonyítani tudja:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a vásárló a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti
- Panaszkezelés
Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait (panaszait) az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím:8600 Siófok, Cseresznye u. 23.
E-mail: sales@victoriashoes.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy a panasz jellege indokolja a Szolgáltató felveszi a futárszolgálattal a kapcsolatot, valamint az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A szolgáltató a fogyasztó panaszáról minden esetben jegyzőkönyvet vesz fel, melyet utólag a az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint a panaszra adott válasszal együtt küldd meg a fogyasztó részére.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja (postára adja). A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
Amennyiben a Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárló számára:
- Eljárást indíthat a Járási Hivatalok fogyasztóvédelmi egységeinél:
A Hivatalok fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértések esetén kereshetők fel érdemben. Ilyennek pl.: ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el. Nem tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság illetékességi körébe a fogyasztó és a kereskedő közötti vitás kérdés rendezése (például, hogy az adott lábbelit cseréljék, vagy a vételárat fizessék vissza)Járási Hivatalok elérhetőségei: www.jarasinfo.gov.hu
- Békéltető testület eljárását kezdeményezheti:
Az ingyenes békéltető eljárást a fogyasztó a lakhelye, tartózkodási helye, vagy a vásárlás helye szerint illetékes megyei kereskedelmi kamarák mellett működő Testületeknél kezdeményezhetia fogyasztó ha, úgy érzi, hogy a kereskedő vagy szolgáltató a szerződéses kötelezettségeit nem, vagy nem megfelelően teljesíti. A fogyasztónak minőségi kifogással kapcsolatos vitáját kifejezetten érdemes a Békéltető Testületeknél kezelnie, hiszen a fogyasztóvédelmi hatósággal szemben ebben a kérdésben a Testületek illetékesek. A testületek elérhetősége: www.bekeltetes.hu
- Online vitarendezési eljárást kezdeményezhet:
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára igénybe vehető. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
- Bírósági eljárást kezdeményezhet
- A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fogyasztóvédelmi tájékoztatója az internetes vásárlásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról az alábbi linken érhető el. (http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/)
- Egyéb rendelkezések
Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen lenne, az a továbbiakban nem alkalmazható és az érvénytelen rendelkezés helyett a törvényi előírások az irányadóak és az ÁSZF visszamaradó rendelkezései továbbra is teljes hatállyal bírnak.
A Szolgáltató és a vásárlók közötti jogviszonyra a magyar jog irányadó.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.